вторник, 5 мая 2020 г.

Մայիսյան հավաք

Այս ուսումնական տարվա սեպտեմբեր-մայիս ամիսներին իմ գիտելիքների պաշարը աննախադեպ աճ է գրանցել:Ես կարդացել եմ հայ գրականության գոհարներ հանդիսացող բազում պատմավեպերխոհափիլիսոփայական աշխատություններԴրանք են Դ.Դեմիրճյանի"Վարդանանք", ՄուրացանիԳևորգ Մարզպետունի", Րաֆֆու"Սամվել", Լևոն Շանթի"Հին աստվածները",Շիրվանզադեի"Քաոս", "Պատվի համար", "Նամուս", Հ.Պարոնյանի"Մեծապատիվ մուրացկանները", Նար-Դոսի"Ես և նա", "Նեղ օրերից մեկը", Շահան Շահնուրի"Նահանջը առանց երգի",  Խ.Աբովյանի"Վերք Հայաստանի", Մ.Խորենացու"Հայոց պատմություն", ԱԲակունցիՄթնաձորըստեղծագործություններըինչպես նաև ընթերցելվերլուծել և անգիր եմ սովորել Ե.ՉարենցիԱԻսահակյանիՎՏերյանիՀԹումանյանիՊՍևակիՍիամանթոյիՊԴուրյանիՄՄեծարենցիՌՍևակի տարբեր բանաստեղծություններից ու պոեմներից շատ հատվածներԴրանցից են օրինակ' " Ես իմ անուշ Հայաստանի", "Ամբոխները խելագարված", "Թմկաբերդի առումը", "Գարնանամուտ", "Անլռելի զանգակատունը", "Լճակ", "Ձոն", "Ազատություն", “Աբու-Լալա Մահարի'' հրաշալի ստեղծագործությունները:
Փորձեմ վերլուծել այս գլուխգործոցներից մի քանիսըԴ.Դեմիրճյանի"Վարդանանքվեպը գրելիսորի սկզբնաղբյուրներն են 5-րդ դարի պատմիչներ Եղիշեի"Վարդանի և հայոց պատերազմի մասինև Ղազար Փարպեցու"Հայոց պատմություներկերըհեղինակը հանգամանորեն ուսումնասիրել է փաստերըթափանցելով պատմական իրադարձությունների էության մեջԱյն էպարսից Հազկերտ Երկրորդ արքան հրովարտակ է ուղարկում Հայաստան քրիստոնեությունից հրաժարվելու ևզրադաշտականությունընդունելուառաջարկովԲազմաթիվիրադարձություններիզարգացմանհանգուցալուծումըԱվարայրիճակատամարտնէրորտեղըստհեղինակիհայերըտարանոչթեբարոյականայլիրականհաղթանակՎեպիհիմքումընկածհայրենիքիազատությանգաղափարըէլավելիհզորացրեցիմսերըհայրենիքիսհանդեպԵսսիրումեմիմհողնուջուրըևպատրաստեմպայքարելհանունհայրենիքիսբարօրրության:
ԱյժմվերլուծեմմեկայլըստիսևսշատհետաքրքիրմիվեպՇիրվանզադեի"Քաոսը": ՎեպըսոցիալականխնդիրներիմիողջկծիկէԲովանդակումէբազմաբնույթհարցադրումներընտանեկանտնտեսականբարոյականՔանիորհեղինակըռեալիզմիներկայացուցիչէրնամինորաստիճանիբարձրացրեցռեալիստականվեպիարվեստըմեզանումձևավորեցգեղարվեստականլեզվինորորակ: "ՔաոսվեպիհանգույցըմիլիոնատերՄարկոսԱլիմյանիթողածկտակնէորիպատճառովվերջինիսորդիներըհարազատներնուբարեկամներըտարաբնույթկոնֆլիկտներիուվեճերիքաոսումենհայտնվումԹվումէթեապահովվածմեծկարողությունունեցողընտանիքինինչէպետքոչայլինչքանխաղաղուերջանիկկյանքիբարիքներիվայելումԲայցոչՀարստությունըիրարէխառնումբարոյականինուանբարոյականինազնիվինուշահամոլինԻվերջոդժբախտընտանիքորտեղկարելիէասելսրբությունազնվությունբառերըտեղչունենԱյսվեպըևսշատուսուցանողէրինձհամարԱյնիմմեջամրապնդեցայնգաղափարըորփողըհարստությունըհնարավորությունէտալիսունենալամենինչբացիերջանկությունիցՀարստությամբչեսկարողգնելառողջությունը զավակներիդսերըո՛չքոո՛չմիմյանցհանդեպԵվպետքէրժամանակինզբաղվելերեխաներիճիշտդաստիարակությամբ:
ԱնդրադարձկատարեմմեկայլշատհետաքրքիրժանրիպոեմինՇատհավանեցիԵ.ՉարենցիԱմբոխներըխելագարվածպոեմըՊոեմումորպեսգլխավորհերոսհանդեսէգալիսհավաքականժողովուրդը'              "խելագարվածամբոխները": ՊոեմնսկսվումէնախերգանքուղերձովորըհղվումէրողջակիզվողհոգիներինԱմբոխներըեկելէինքաղաքներիցգյուղերիցևստեպներիցՈրպեսխորհրդանիշհանդեսէգալիսնաևհինըմարմնավորողքաղաքըորըգրավելուենգնումհեղափոխականամբոխներըՊոեմնավարտվումէդեպիարևըգնացողամբոխներիպատկերովԱյսպոեմնիրոքՉարենցիգրականժառանգություննէմեզբոլորիս Եսբացահայտեցիուկարծումեմդեռկշարունակեմբացահայտելհայգրականությանմնայունարժեքներըորոնցիցյուրաքանչյուրնունիդաստիարակչականխոհափիլիսոփայականբնույթըորըյուրաքանչյուրհայպատանուխորհելուտեղիքկտավերաարժեվորելուկյանքըվերանայեկուարաքներնուզգացմունքները:

Комментариев нет:

Отправить комментарий