четверг, 26 октября 2017 г.

Փիլիսոփայություն

Էմպիրիզմն ու ռացիոնալիզմը գալիս են փոխարինելու միջնադարյան նոմինալիզմին և ռեալիզմինՆոմինալիզմն այն ուղղությունն էրորը համարում էրոր գոյություն ունեն միայն առանձին առարկաներըիսկ դրանց մասին ասվող ընդհանուր գաղափարները միմիայն անուններ ենՌեալիզմը համարում էրոր այդ ընդհանուր գաղափարները այս կամ այն ձևով նույնպես գոյություն ունեն իրականության մեջԵվ ահա սա տրանսֆորմացվում է նոր երկու հոսանքիԷմպիրիզմն այն ուղղությունն էորը ելնում է նրանիցոր մենք մեր գիտելիքները հիմնականում ստանում ենք փորձիցիսկ ռացիոնալիզմը (ratio – մտածողություն), ելնում է նրանիցոր մենք մեր գիտելիքը հիմնականում ստանում ենք բանականությունից:Բեկոնին հարկավոր էր նոր բանայդ նորը նա առաջարկում էր գտնել ինդուկցիայի մեթոդովՕրինակ՝ ես կարող եմ տեսնելոր այս կարապը սև էերկրորդ կարապը սև էայն մյուս կարապը սև էայստեղից կարող եմ ընդհանրացնելով՝ եզրակացնելոր բոլոր կարապները սև ենԻհարկեվտանգ կաոր ես կարող եմ սխալվելորովհետև ես չեմ կարող բոլոր դեպքերը սպառել:Բենեդիկտ Սպինոզան (1632-1677թթ.) ծագումով հրեա հոլանդացի փիլիսոփա էերկու անգամ արտաքսվել է հրեական կրոնական համայնքիցունեցել է ոսպնյակներ սարքելու արհեստանոցզբաղվել է օպտիկական գործիքներովԸստ Սպինոզայի՝ աշխարհում կա մեկ սուբստանցորը ունի երկու հատկություն՝ տարածականությունը և մտածողությունը:
Ռացիոնալիստների խմբին է պատկանում Ռենե Դեկարտը (1596-1650թթ.), որը նոր փիլիսոփայության հիմնադիրն էՆա առաջադրում է կասկածը՝ որպես մեթոդաբանական սկզբունքեկեք ենթադրենքոր մենք ոչինչ չգիտենքորովհետև այն ամենըինչ գիտենքկասկածելի էԵկեք կասկածի տակ դնենք այն ամենըինչ հնարավոր էԿասկածելու ընթացքում նա հարց է դնումթե կարելի է միևնույն ժամանակ կասկածելերբ ինքը կասկածում էԸստ Դեկարտի՝ դա հնարավոր չէ անելև դրանով նա գտնում էոր գտավ այն հիմքը՝ ելակետային կորիզըորից մնացածը կարող է դուրս բերելԱյստեղից էլ բխում է նրա հայտնի գաղափարը՝ cogito ergo sum, մտածում եմ (որովհետև կասկածել նշանակում է մտածել), հետևաբար գոյություն ունեմ:Սպինոզան ասել է՝ ես ազատ եմ համարում այն իրըորը գործում է իր բնույթին համաձա
           
Սպինոզան ասել է՝ ես ազատ եմ համարում այն իրըորը գործում է իր բնույթին համաձայն:
    




Ավելի լավ է քո ուղեղը բացահայտես լռության մեջքան
ցահայտես լռության մեջքան խոսակցություններում




 այս խոսքերը ասելով հեղինակը հավանաբար նկատի է ունեցել այնոր մարդն ինքն իր ուղեղը պետք է բացահայտիայլ ոչ թե ուրիշները կամ ուրիշների ներկայությամբ

Комментариев нет:

Отправить комментарий